@werkgever
Iemand moeten ontslaan is niet zomaar een zakelijke beslissing. Je denkt misschien dat je hebt gefaald. Je vraagt je af waarom het niet werkte. Waarom je er niet voor hebt kunnen zorgen dat iemand tot zijn recht kwam. Of je moet medewerkers laten gaan die je helemaal niet wil laten gaan omdat je bedrijf verlies draait.
Durf je het gesprek niet aan te gaan?
Dan trekt de emotionele strop steeds strakker en blijven medewerkers op de rem staan. Medewerkers komen pas uit de weerstand als het hoge woord eruit is, als er aandacht is voor emoties en voor hun kant van het verhaal. Dan ontstaat er verbinding, begrip en kan een medewerker weer constructief denken. Zo zit ik er in en ik zie al bijna 20 jaar dat het zo werkt.
"Je vindt pas een rechtvaardige oplossing als je medewerkers uit de weerstand krijgt.” "
Vaak word ik ingeschakeld als de bom al is gebarsten of op ontploffen staat.
De kunst is om dan te de-escaleren en naar een oplossing toe te werken. Je kunt mij inhuren als je een rechtvaardige oplossing wilt vinden met behoud van de relatie. Ik help je de best mogelijke deal er voor jou en je bedrijf uit te halen. Lukt dat niet? Dan sta en strijd ik voor jouw belangen bij de rechter.
@advocaatkim
Vragen, verzoeken of een afspraak maken? Bel, mail of laat een bericht achter.